7.00 – 8.15
- przyprowadzenie dzieci do przedszkola i powierzanie ich opiece nauczyciela
- swobodna zabawa w wybranych kącikach zainteresowań, stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu umiejętności społecznych i intelektualnych dzieci
- organizowanie zabaw ruchowych i gimnastycznych, kształtowanie prawidłowej postawy ciała
- praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem
- przygotowanie do śniadania, kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych
8.30 – 9.00
- śniadanie, wyrabianie nawyków kulturalnego spożywania posiłków
9.00 – 10.30
- prowadzenie zajęć dydaktycznych sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia, doskonalenie sprawności umysłowych i manualnych
- stwarzanie warunków do podejmowania przez dziecko zabaw i działań badawczych i konstrukcyjno-technicznych
- rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci poprzez kontakty ze sztuką, literaturą żywym słowem
- organizowanie zabaw i ćwiczeń ruchowych
- w miarę potrzeb i możliwości praca indywidualna ze specjalistami
10.30 – 11.30
- pobyt w ogrodzie przedszkolnym, udział w grach i zabawach ruchowych, zajęciach sportowych, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, wykonywanie prac gospodarczych, ogrodniczych, porządkowych itd.
- spacery poza teren przedszkola, poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w budynku przedszkola i poza jego terenem
11.30 – 12.00
- doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i w toalecie
12.00 – 12.30
- obiad, propagowanie właściwego zachowania się przy stole, spożywanie wszystkich potraw, np. surówek
- prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kulturalne zachowanie się przy stole
12.30 – 14.00
- zapewnienie dzieciom różnych form relaksu (czytanie bajek, słuchanie utworów literackich, muzycznych), ponadto dzieci 5-letnie:
- ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne
- pobyt na świeżym powietrzu
- swobodne zabawy
14.00 – 14.30
- podwieczorek, doskonalenie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków
14.30 – 17.30
- stwarzanie warunków sprzyjających spontanicznej, twórczej aktywności dziecka ( gry, zabawy, zajęcia ruchowe itd.)
- tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój intelektualny i emocjonalny dziecka
- ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne
- zabawy w ogródku przedszkolnym