6.30 – 8.15
  • przyprowadzenie dzieci do przedszkola i powierzanie ich opiece nauczyciela
  • swobodna zabawa w wybranych kącikach zainteresowań, stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu umiejętności społecznych i intelektualnych dzieci
  • organizowanie zabaw ruchowych i gimnastycznych, kształtowanie prawidłowej postawy ciała
  • praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem
  • przygotowanie do śniadania, kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych
8.30 – 9.00
  • śniadanie, wyrabianie nawyków kulturalnego spożywania posiłków
9.00 – 10.30
  • prowadzenie zajęć dydaktycznych sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia, doskonalenie sprawności umysłowych i manualnych
  • stwarzanie warunków do podejmowania przez dziecko zabaw i działań badawczych i konstrukcyjno-technicznych
  • rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci poprzez kontakty ze sztuką, literaturą żywym słowem
  • organizowanie zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • w miarę potrzeb i możliwości praca indywidualna ze specjalistami
10.30 – 11.30
  • pobyt w ogrodzie przedszkolnym, udział w grach i zabawach ruchowych, zajęciach sportowych, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, wykonywanie prac gospodarczych, ogrodniczych, porządkowych itd.
  • spacery poza teren przedszkola, poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w budynku przedszkola i poza jego terenem
11.30 – 12.00
  • doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i w toalecie
12.00 – 12.30
  • obiad, propagowanie właściwego zachowania się przy stole, spożywanie wszystkich potraw, np. surówek
  • prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kulturalne zachowanie się przy stole
12.30 – 14.00
  • zapewnienie dzieciom różnych form relaksu (czytanie bajek, słuchanie utworów literackich, muzycznych), ponadto dzieci 5-letnie:
    • ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne
    • pobyt na świeżym powietrzu
    • swobodne zabawy
14.00 – 14.30
  • podwieczorek, doskonalenie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków
14.30 – 17.00
  • stwarzanie warunków sprzyjających spontanicznej, twórczej aktywności dziecka ( gry, zabawy, zajęcia ruchowe itd.)
  • tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój intelektualny i emocjonalny dziecka
  • ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne
  • zabawy w ogródku przedszkolnym